Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Moraggarn
Hej på er!! Är ny på forumet och undrar över lite saker som jag hoppas ni kunniga kan hjälpa mig med. Har ev en s40 2,0t greyline på gång. Bilen har rullat 11000mil och har komplett servicebok. Den verkar mkt fint iordning och jag kan inte se tillstymmelse till rost någonstans på den och den är riktigt fin invändigt,det är en 02:a och priset är 30000:-. Det jag undrar är följande:

* Är det något man behöver fundera på ang turbon?

* Hur täta serviceintervall är det och vid vilket miltal ska kamremmen bytas, bör det redan ha vart gjort en gång?

* Är 30000:- prisvärt? Vad det gäller denna så känns det ganska bra men den har ju ändå snart 14 år på nacken så vad tror ni?

* Är det något man bör tänka påp inför köp av en s40 av 2002 års modell?

Kommer ni på något som kan vara intressant så skriv gärna, vill ha så mkt info jag kan om modellen. Tack på förhand
av cmannen
Jag kan inte svara på mycket av ovan men på min V40 -04 2.0T så byttes kamrem vid 16000 mil, borde vara samma på din, tror service intervallen är 2000 mil, kan vara så att det är det eller 1 år vad som inträffar först.
Andra kan säkert hjälpa till bättre än mig på de andra områdena.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Det är 15000 mil eller 8 år enligt en snabb sökning i forumet.
Så remmen ska vara bytt. Gjorde det själv på min för någon månad sedan. Tar en stund och kostar inklusive resten som ska göra på den servicen runt 4000 i bara saker.

Köpte min V40 med 10200 mil på mätaren förra sommaren och har sedan dess fått byta kompressor till ac och tändkablar utöver vanlig service.. Som tur var gick kompressorn sönder efter bara tio dagar och täcktes av blocketförsäkringen som säljaren tecknat.

Hittar inget nytt. Någon som har o vill s&au[…]

köpa en Volvo S / V60

Ok, tack.

Någon som kört med 235/45-18 med et45[…]

Volvo 240 usa front

Är det en original USA front är det v&au[…]