Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej

Har satt fina rosa led slingor i sambons bil med en brytare.
Bild
Jorden går uppe, plus från batteriet på Off och plus till slingor går på On. Ja det fungerar men den lilla fina röda lampan på brytare lyser inte när jag slår den på On då led slingorna lyser.
Bir knäpp för det ska ju fungera :(
Om jag byter på pluserna så fungerar det precis som ovan dock att diod lampan på brytarn lyser hela tiden. Enligt biltemas hemsida så gör jag rätt men någonstanns så blir det bara kaos för mig

Nån som kan pinpointa mig vars jag tabbat mig eller har jag bara blivit senil :/
Användarvisningsbild
av joel80
Nu kanske jag ställer dummare frågor än dig.. men men.. det kan inte vara så att själva brytaren är tänkt att ha en röd diod lysande hela tiden? Alltså så man hittar den även i mörker, oavsett om den redan är på eller av?
:)
Användarvisningsbild
av joel80
Kanske feltemas annons som ljuger. :)
Användarvisningsbild
av Frrla
Nu är de väldigt svårt för mig när man inte har det framför sig. Men de ska fungera som ts säger, har haft exakt samma knapp till soppapumpen på min 244.

Kopplade sen en annan knapp som brann upp :oops: Sen tog jag en riktig knapp med lampa (volvo -88 knapp tror jag) och kopplade in ett riktigt relä mellan som får styra den tunga strömmen, och knappen lyser fint svagt rött när pumpen är till och slocknar när den är från. å den har också 3 poler.

Nu vart det rörigt... Ja hatar elfel och annan strömkoppling för man blir tokig påt...
Lagning av mindre lackskador

Nu beror mitt uttalande en del på hur stora/[…]

Volvo Assistans - och sedan?

Gäller det här Volvo allmänt eller […]

Det är ju då en före detta sugis s[…]

Vi som beställt nya XC60

Har oxå beställt en XC60, hur lån[…]