Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mrgump
Hej. Har kollat igenom lite trådar men tror inte jag hittat vad jag söker..
Har nyss köpt en v40 2,0T 99a. Den är rätt svårstartad, får köra ca 5-8 sek på startmotorn smt ge gas för att den ska hoppa igång. Blöddrar lite precis efter start, men sen går den hur fint som helst. Så saker jag kollat är ju om det va bensin i bränsletrycksregulatorn (vilket det inte va). Funderar lite på bensinfiltret, men då borde han gå illa vid gaspådrag och det gör den ju inte. I körning går den ju hur fint som helst. Så det borde inte va soppa relaterat... Kan det va nått med tändningen? Stift eller nått?? Mvh Sören
Senast redigerad av 1 mrgump, redigerad totalt 0 gånger.
av mwood
Såg ett youtube klipp med Eric The Car Guy idag där han löste just detta bekymmer. Har tyvärr inte länken nu, kan poste senare. Men lösningen för den bilen var en stt skitigt trottelhus plus något mer. Kan rekommendera hans kanal på youtube. Han meckar en hel del äldre japsare vilket jag kunnat applicera på min egen 99a s40
av benka1
Har exakt samma problem på min t4-98!
Har bytt soppapump+filter,tändstift,spolar ,luftfilter! Även kollat brt men felet kvarstår!
Trycker jag in luftventilen där man sätter bränsletrycksmätare på insuget då startar den direkt,alltså att
soppa trycket släpps ut(skummt).
Tycker även då jag underhållsladdat batteriet att den startar lättare ett tag-nåt fel är det....
Börja fundera om ecu,n kan va boven i dramat eller nån vevaxelgivare,fast det har jag ej checkat upp- mvh benka
av mrgump
Det va bränsletrycksregulatorn .... starta direkt och den gamla va i dåligt skick.. även o-ringarna va dåliga.

mvh Sören
Senast redigerad av 1 mrgump, redigerad totalt 0 gånger.
V60 sliter däck bak

Så där snett blir det inte av att cambe[…]

Helljussignal V50

Hjälp!! Var kan man enklast ansluta för […]

Jag har i många år haft en Festo kemik[…]

Ad-blue trix?

Då kanske det finns nåt att häll[…]