Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av svergie2
Hallå! Tänkte lite nu på mina krockkuddar. I varje V40 som jag har sett så har det varit en passagerarkrockkudde, men på min V40 -02 Jubileumsmodell så är det ingen sådan. Varför? Lite konstigt efter som att den ska vara extrautrustad med..

Sedan så står det på vänster bakdörr att jag ska kontrollera alla mina krockkuddar i jan 2012, är detta något som man måste göra för jag har inte sett det på nyare bilar.

EDIT: Om det spelar någon roll så är det en 2.0T i den.

MVH
Tja Jag har en 03T4 har ingen krockkudde.. Kan ju med säga att dte står på min bil att jag ska kolla allt 2014.. Knappast troligt då Volvo förmodligen vill bytta allt å lär kosta mer en va bilen är värd..
Användarvisningsbild
av thorell
Jag har en Classic -04, utan passagerarkudde. Vad jag har förstått så var det extrautrustning under hela modellserien.
Användarvisningsbild
av MartinS
Det var extrautrustning med passagerarkudde hela tiden, som väl var.

Kuddarna behöver inte kontrolleras, man trodde det på den tiden men nu vet man bättre.
MartinS skrev:Det var extrautrustning med passagerarkudde hela tiden, som väl var.

Kuddarna behöver inte kontrolleras, man trodde det på den tiden men nu vet man bättre.
Tack för svar :D

Lät batteriet ladda längre och hoppade i[…]

Polestar 5

Ser riktigt bra ut, sen är frågan om &q[…]

Du kan behöva nollställa dator minnet i […]

Kamremmen är "inget problem" (ä[…]