Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Köpte en s40 2.0t som pendlar bil.
När jag köpte den lät soppa pumpen en del. Och sen märkte jag att bilen ibland pendla på tomgång vid tex stop ljus.
Vid första tankningen märkte jag att det tog ca 4mil innan bilen fatta att jag hade tankat.
Den räknade ner på färddatorn precis som bensinen verkligen började Ta slut. Men mitt i allt hoppa den upp som den skulle.

Jag köpte en beg pump med amartur och allt.
Första provstarten så lät pumpen knappt något. Tomgången funka.
Efter. 8mils körning hörs pumpen mer igen och nu pendlar den till och från på tomgång. Och nu vägrar den fatta att jag har fulltank.funkade först efter bytet men när jag hade tankat så stannade den kvar på reserven.

Vad kan detta bero på?
Finns det något mer som styr hur mycket bränsle som finns förutom den saken i tanken?
Mvh
Senast redigerad av 1 Lövet, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Vi har kategorier av en anledning så det är det här forumet som gäller för S40/V40 frågor.
Fick ordning på bränsle mätaren idag. Det va så enkelt att svarta gummi listen som sitter runt bränsle armarturen hade åkt ner under pumpen och lagt sig på 'stången' som flyter upp och mäter bränslet.

Men på vilka sätt kan man se om bränsletrycks regulatorn är trasig? förutom att se om det finns bensin i vaccumslangen?
Ska man kunna blåsa i den? Ska man kunna suga i den?

Mvh

Att tex läcker avgaser

Missljud vid start stopp

Har fått ett missljud som uppstår n&au[…]

Återigen stort tack! Om jag då &aum[…]

Jag har en Volvo V50 2005 2,4 och informationsdis[…]