Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av akcol
Köpt en V40 -00, radiokoden är borta, hur gör man? Bilen har varit strömlös hos bilhandlaren.
av juste
Har för mig att Bilia (eller annan Volvohandlare) kan fixa det. Men det brukar inte vara gratis. Tror inte att det finns någon "enklare" lösning. Vi skall nog vara tacksamma för det, då det inte finns någon anledning att stjäla dem.
Användarvisningsbild
av MartinS
Din volvohandlare kan får fram koden för ett par tre hundra kronor om nui stereon som sitter i är den som satt i bilen när den var ny.

/Martin
Användarvisningsbild
av Micce1980
Har för mig att bilhandlaren, om det är en volvohandlare kan ge dig koden över disk om de slår på ditt regnr. Tar inte ens en minut.

Har även sett att vissa ägare varit "smarta" och skrivit det på stereon, syns om man drar ut den.

Får du fram den så skriv det i serviceboken eller vad som passar dig och förvara den säkert. Med säkert tycker jag är hemma i en mapp, ser det som en värdehandling som jag inte vill bli av med vid ett inbrott.
Användarvisningsbild
av joel80
Radio måste väl vara en funktion man ska kunna räkna med om man köper bil.. Be handlaren fixa så radion funkar som den ska och du har radiokoden. Om det dessutom är dom som haft den strömlös och orsakat problemet förstår jag inte varför du inte redan fått hjälp..
XC90 USA Köp med motorproblem

Det låter som ett totalhaveri och ett motorb[…]

V50 2.0D 2005.

V50 2005. 2.0D Turbo stänger av sig spontant.[…]

Volvo som inte startar.

Har du kollat så kamremmen är hel? &Aum[…]

Min jobbkompis hade två dörrar i polarv[…]