Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

har en v40-97a som inte gjort annat än att krångla för mig men senaste problemet va att jag fick byta ena tändspolen och trodde att allt skulke bli bra men.... NÄ nu när den går på alla cylindrar så har den vissa stunder då den inte vill komma upp i hastighet utan kan ha fullgas å det händer inte speciellt mycke.... har även börjat skramla å väsnas under växellådan typ som det sitter en plåt löst eller nåt.... kan inte så mycke om bil när det gäller felsökning
tack
av Rådlös
Först bör du ändra din rubrik. Eftersom många använder sökfunktionen eller letar på rubriker här på forumet, så ger det ju så mycket mer till andra som letar här om du lägger till t.ex "Hjälp, min V40 går dåligt och långsamt!" Det hjälper ju många andra som upplever liknande problem.

Skramlet under din bil kommer kanske från någon lös plåt runt avgasröret eller från en värmeskyddsplåt runt katalysatorn. Du får helt enkelt krypa under och titta. Känn och ruska på allt misstänkt. Allt skall sitta fast om det är riktigt.
"Krypa under" är lite generaliserat uttryckt. Kör upp bilen på en lyft i en GörDetSjälvhall. Lyft inte upp bilen på domkrafter för att krypa under!!!

Så till din bils köregenskaper. Har du på senare tid servat bilen, luftfilter, olja och oljefilter, tändstift och andra tänddelar?
Elpriset

Vattenfall, 2023 sänkt till 16A, 2585kr 20[…]

Finns ju inget att spola på en manuell l&ari[…]

Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]

AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]