Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av benka1
Tjena blev påhoppad av en mitsubishi på en parkering-främre kofångarn,innerskärmen+positionslampan gick sönder!
Går ej att laga så det betyder att kofångare måste bytas lackas om byte inner skärm+positionslykta .
Undrar vad ett sånt kalas kan gå på-fundera starkt på att ta ut pengar från försäkringsbolaget.Och fixa det själv!
han som körde på mig erkännde allt även om han hade hunnit sprungit in på en affär utan att veta om att han kört på mig :mrgreen:
Skulle tro att detta skulle kosta försäkringsbolaget 7-8 tusen i runda slängar.vad tror ni på forumet?
/benka
av N0RBERG
Blev påbackad av en gubbe för några år sedan. Lämnade in bilen på verkstad där de fixade allt via gubbens försäkring. Så jag har ingen aning vad det kostade men det spelar ju ingen roll då man slipper stå för notan. Varför göra jobbet själv när andra kan göra det :wink:

Men vill du veta kostnad så ring volvoåterförsäljare och hör vad delarna kostar.
Användarvisningsbild
av joel80
Du behöver nog få en skadereglerare att kolla på skadan och ge ett prisförslag innan det kan bli snack om att få ut pengar på försäkringen.. sen måste du nog på något sätt också visa upp att du lagat skadan.
Användarvisningsbild
av Nightmare89
När det hände mig så valde jag att ta ur pengar. Under den tiden som du fått pengar å ska laga bilen så är den bara trafikförsäkrad. När du fixat skadan så tar du en bild på den biten av bilen som var skadad med en nyköpt tidning som visa dagens datum så att de ser att det är fixat. Det var så jag gjorde men det är bara att kolla med dit försäkrings bola å fråga hur de vill att du gör.
av benka1
Precis det kommer ta ett tag innan man får besked om kostnader-så bare att avakta!
Dom lär knappast lösa in bilen-det gjorde dom på en golf gti 16v som stod parkerad avskilt,så en morron hade tjuvarna snott insprutningen,fördelare kablar+all styling-fick 22000:- skulle kosta 33000:- att laga köpte en saab 900t för pengarna fast det är en annan historia!
av MABE86
Jag fick en studsmatta över bilen förra vintern när det blåste som värst som slog hål med ett av benen rakt igenom motorhuven. Jag fick skadan värderad på autoexperten och ägaren till studsmattan kontaktade sitt försäkringsbolag som betalade ut notan (var även fler bilar inblandade).
Hursom, jag fick pengarna på kontot för att själv sköta resten men det var lämpligare att köpa en begagnad huv för cirkus 2000:- med frakt istället för att betala verkstan 6700:- som dom skulle ha.
Kan du laga det själv och få pengar på kontot så är det bara köra. :)
av benka1
Fick ingen kontantreglering uta verkstad fixar bilen o motpartens föräkringsbolag betalar skadorna=Nytt plast skal kofångare ,innerskärm sido markering +lack,trevligt med ny framdel-då är det bara fixa kofångarn bak nån som backade in i den isommras o smet,fick tag en på skroten
Komplett med balk för 800:-fast fel färg då,samma firma vill ha 2,500:_+moms för att lacka sen bilen som ny :o
Volvo 740 fördelare

Vevaxelgivaren....

Lite väl sent svar men löste du probleme[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]