Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kurokuro
Försöker hitta vart kupefilret sitter på min s40 år 2004. Under handsfacket var ju bara massa säkringar??

Volvo s40 2,4 i årsmodell 2004
av kurokuro
som sagt...på filmen skruvar de bort en skruv..har ingen sån´? Sitter inte kupefiltret bakom cd-panelen då i mitten där bak??
Användarvisningsbild
av V40sport
Är väl lite missvisande eftersom du har en S40N, från 2004. Samtidigt fanns det ju "gamla" S/V40 tom. 2004, eller har jag missat nåt?
Annars får moderator flytta trådstarten till rätt forumdel.
På den äldre (finare) varianten sitter kupéfiltret under/bakom handskfacket.
:wink:
Användarvisningsbild
av V40sport
kurokuro skrev:Det är Inte S40N ... Den heter S+ M 40
Ok, så du har en 2,4 liters motor i din S40... modell äldre?? Står M för modified?

Tror faktiskt att de första 1,6:orna var 6 voltare också. Ingen backväxel, utan man bara vred tändningsnyckeln motsols.
Ford Sierra hade nån liknande variant

Bild

Nej, men allvarligt tror jag vi behöver lite guidning här.
Användarvisningsbild
av Variosboy
På Volvo språk heter din bil S40N, inget annat. Det du nämner är det som står på transportstyrelsen och det är något annat.

Här är uppdelningarna enligt Volvos språk så att säga. Alltså ska du titta i avdelningen för S40N istället för i denna.
Användarvisningsbild
av #27
kurokuro skrev:som sagt...på filmen skruvar de bort en skruv..har ingen sån´? Sitter inte kupefiltret bakom cd-panelen då i mitten där bak??
Kolla en gång till kan sitta med 3st skruv med 7mm skalle och dom är svarta lite svåra att se.
Elpriset

Vattenfall, 2023 sänkt till 16A, 2585kr 20[…]

Finns ju inget att spola på en manuell l&ari[…]

Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]

AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]