Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jagar andrabil med krok. Den här är liten och behändig, har tidigare haft en S40 00:a men den sålde jag vid 9' mil.

Nedan rullat runt 25' mil
Vad kommer jag antagligen behöva fixa på den det närmsta året eller två? Och utifrån annons, är den värd 19(säljs av företag inte privat så privatpris varit lägre?)'?
http://www.blocket.se/stockholm/Volvo_V ... 1.htm?aw=1
teddysoft skrev:Det jag kan tänka mig som störst utgift som inte framgår i annonsen är väl kamremsbyte.
Ja, inget i annons säger att den är bytt. Den har varit leasingbil nästan hela sitt liv. Borde bytts då tycker man. Får kolla upp det.
Vad kostar byte? Runt 3' kr?
Jag tror kamrem är var 12000:e ml på 01:or med 2.0motor va, eller är det 9000?
Räkna med minst 4k för ett byte.

Jag tycker dock den verkar ite dyr med tanke på rosten på bakluckan och möjligen vid bakre hjulhusen?

Kolla handbromsen noga, kan bli dyrt att laga om ok och vajrar behöver bytas. Kolla ocakså så den delbara kroken går att ta av och montera utan problem, för visst ser den delbar ut?

/Martin

/Martin
Kamrem var bytt strax innan 19' mil med kvitto.
Däremot var sidospegel trasig men beställd.
Avgassystemet läckte men någon skulle svetsa ihop det.

Såna här "småfel" får man verkligen bara reda på om man besöker eller ringer och tvingar dom berätta mer.
Har varit och tittat på många beg bilar i min jakt och först på plats får man höra
- AC har fungerat men jag märkte igår att den slutat.
- Jag menade rostfri i lacken men inte i motorrummet, har inte sett den rosten förrän nu.
- Den rycker lite i över 80 men jag har hört av en vän som kan bilar att det inte är nåt att bry sig om.
mm osv etc

Varför finns inte den där felfria bilen för 20' och 20' mil jag är på jakt efter ;)
AC problem V70 2016 D3

Har nu testat att känna på reläern[…]

ABS ring/sensorring

Jo felkoden sa (glömde skicka med) Right rear[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Har du tändstift med en elektråd kan du[…]

Eller en fördel? Då är det ju led[…]