Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Meph
Tjena. Jag har en fundering. I min S40 -98 så sitter det ingen AC i, hur svårt/dyrt är det att plocka allt som har med AC att göra ifrån en annan S40 och montera dit det i min ? Känner att det är nått jag saknar =/
Tackar på förhand.
av defacto
Meph skrev:Tjena. Jag har en fundering. I min S40 -98 så sitter det ingen AC i, hur svårt/dyrt är det att plocka allt som har med AC att göra ifrån en annan S40 och montera dit det i min ? Känner att det är nått jag saknar =/
Tackar på förhand.

Du saknar behörighet till att göra det....(på frågan att du saknar det)

nej men skämt och sido. det är inte så svårt men en del pill(mer än vad man tror,), rekommenderar att du ber en AC verkstad tömma båda systemen så du inte släpper ut en massa gaser i naturen, sedan är det bara demontera, och montera i samma ordning. åka in och fylla och tryck testa,
Användarvisningsbild
av jockas
Om du inte vill riva hela bilen för att dra rör i motorrummet och kupé, sätta dit kompressor och hitta rätt fäste till den, drivrem, byta värmepaket, kabelhärva till brädan. Kondensor ska dit också. Och dessutom fylla gas. Det är inte omöjligt men mycket jobb! Det är bättre att köpa en annan bil med AC istället.
av Meph
Ok. Det är så pass mycket jobb för att få lite svalt. Då är det lika bra att hoppa över det då =(

Tackar för svaren.
Ljud vid kallstart

Vet någon om detta stag/turbo åtgä[…]

Varvtal motortemp är bara två exempel […]

Efter att jag bytt kamremmen senast så sitte[…]

På sådana GDS hallar då lyftplat[…]