Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Thompen
Hej, jag ska införskaffa en felkodsläsare, då jag är trött på att ge verkstäderna pengar såfort man ska göra något,
Jag har en S40 -98 och en V70 Crosscountry -99

jag vill självklart kunna läsa och radera felkoder på båda mina bilar, och alla felkoder, inte bara på motorn.
Fungerar det med VIDA DICE då? eller krävs något ännu dyrare?

Tacksam för svar!
Thompen skrev:Hej, jag ska införskaffa en felkodsläsare, då jag är trött på att ge verkstäderna pengar såfort man ska göra något,
Jag har en S40 -98 och en V70 Crosscountry -99

jag vill självklart kunna läsa och radera felkoder på båda mina bilar, och alla felkoder, inte bara på motorn.
Fungerar det med VIDA DICE då? eller krävs något ännu dyrare?

Tacksam för svar!

Ja det fungerar.
floden skrev:Rätta mig om jag har fel men fungerar inte VIDA + DiCE bara från -99 och framåt?

ne funkar från 97- hade det på min V40 från 97
När ämnet ändå dryftas VET någon med säkerhet vilken läsare som funkar till en S40 - 99 1,6. Biltemas eller min Kina Elm 327 vill inte vara med alls.

Kan kanske vara en inställningssak i Elm? Har testat med gratis versionen av vol-fcr.

Just 99an verkar vara en krånglig årsmodell att läsa. Något ovanligt protokoll kanske?

Tack.
Tjena Thompen!

Köp VIDA DICE, det läser/raderar alla koder och beskriver utförligt hur du löser alla problem. Jag köpte min på ebay från kina. Då medföljer en skiva med VIDA som är crackat och DICE-enheten. Se bara till att du har en laptop med windows xp, vista lr 7, alla i 32bit. Jag gav ca 2000 kr inkl frakt men det tjänar man snabbt igen!
Så länge bilen har ett OBDII uttag ska det fungera. I s40in sitter uttaget under ratten till höger och i v70in sitter det i centerconsollen under ett täcklock.
Underbart verktyg punkt slut.

/M
AC problem V70 2016 D3

Har nu testat att känna på reläern[…]

ABS ring/sensorring

Jo felkoden sa (glömde skicka med) Right rear[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Har du tändstift med en elektråd kan du[…]

Eller en fördel? Då är det ju led[…]