Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av kebabpizza
#666369
Hur meckigt är det att byta tändningslåset? (Går ej att vrida till startläge, så vi har monterat en startknapp så länge)
Lika bra att fråga innan jag ger mig på att sabba en bekants bil :oops:
Senast redigerad av 1 kebabpizza, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av kebabpizza
#666386
Nyckeln gick inte att vrida mer än ett par mm kändes det som, men det är klart, låset kan kanske blockeras av något som har lossnat inne i kontakten också?
Men vi hann bara fixa så bilen gick att starta provisoriskt, så det får bli en noggrannare undersökningen i morgon kväll.
Tack så länge :)
Användarvisningsbild
av kebabpizza
#668382
Ibland (oftast) hinner man inte med så mycket som vill....
Nu har vi konstaterat att det är rattlåset som är trasigt, men även låscylindern (som bara sitter fast med snabblåsning i rattlåset) började jäklas och går inte att vrida överhuvudtaget om man inte lirkar ordentligt ett antal gånger. Själva elkontakten funkar dock utan problem.
Användarvisningsbild
av Nightmare89
#672458
kebabpizza skrev:Rattlås (inkl. elkontakt & antennring) 1200 kr :|
Låscylinder 1800 kr :shock:
Och ca 1 timmas hyfsat smidigt skruvande så går den igen :)
Sjukt dyrt dock skönt att ni fixade det! :-)-)
Ljud vid kallstart

Vet någon om detta stag/turbo åtgä[…]

Varvtal motortemp är bara två exempel […]

Efter att jag bytt kamremmen senast så sitte[…]

På sådana GDS hallar då lyftplat[…]