Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av John1
Jag har precis bytt krängningshämmare fram så det oljudet jag hade försvann. Nu har jag ett annat "kluckande" från framvagnen som inte hörs vid körning över ojämn mark utan hörs lite då och då. Vet inte om det är inbillning men jag tror det hörs mer då det är varmt ute och jag har kört en längre sträcka. Jag kan inte relatera kluckandet till något särskilt så som gupp, svängar, eller nåt annat. Det verkar mer leva sitt eget liv. Kan det vara motorfästen som spökar?
av defacto
John1 skrev:Jag har precis bytt krängningshämmare fram så det oljudet jag hade försvann. Nu har jag ett annat "kluckande" från framvagnen som inte hörs vid körning över ojämn mark utan hörs lite då och då. Vet inte om det är inbillning men jag tror det hörs mer då det är varmt ute och jag har kört en längre sträcka. Jag kan inte relatera kluckandet till något särskilt så som gupp, svängar, eller nåt annat. Det verkar mer leva sitt eget liv. Kan det vara motorfästen som spökar?

Låter som ett motorfäste, han även var länkarmen som *kluckar*... bussningen kan ha fått en törn*
Ljud vid kallstart

Vet någon om detta stag/turbo åtgä[…]

Varvtal motortemp är bara två exempel […]

Efter att jag bytt kamremmen senast så sitte[…]

På sådana GDS hallar då lyftplat[…]