Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Fimpass
Tjena, har en s40 2.0t med coilovers.. Jag är inte alls nöjd med hur dom är ställda! Går knappt köra med bilen för det är så stötigt och guppigt (känner varje sten och hålighet i bilen)..

Dessa ska gå att höja och sänka men även justeras i hårdhet och mjukhet.. Nån nära Jönköping som kan och vill göra detta för en peng?

Alt nån som vill förklara för mig hur man gör!?

Måste få detta gjort snarast!

Tacksam som fasen för svar!!!
Jag tror att du måste precisera lite mer vilken typ av coilisar du har på bilen.
Det finns en uppsjö olika modeller (med lika många olika inställningar) och för att kunna hjälpa till är det bra med mer fakta i målet...
Alltså: Fabrikat på dina coilovers?
:)
av Fimpass
Tyvärr ver jag inte vad det är för fabrikat det ända som följde med dom var en typ halvcirkel nyckel med en typ grip liknande grej på, vet inte hur mycket bättre än så jag kan förklara!

Troligvis är dom inte ställbara i styvhet utan bara höjd känns det som..
Användarvisningsbild
av ThomasT
Fimpass skrev:Tjena, har en s40 2.0t med coilovers.. Jag är inte alls nöjd med hur dom är ställda! Går knappt köra med bilen för det är så stötigt och guppigt (känner varje sten och hålighet i bilen)..
På beskrivningen så låter det som billiga coilovers brukar vara, byggda på billiga dämpare som inte riktigt klarar av de hårda fjädrarna... blir jobbiga att leva med i längden.

OM det är så att de är justerbara, så kolla uppe på toppen av dämparen där kan ibland sitta en liten insexskruv man kan justera på. Eller så är justeringen i botten på dämparen, då sitter det ofta en ratt man justerar på.

Fimpass skrev:Tyvärr ver jag inte vad det är för fabrikat det ända som följde med dom var en typ halvcirkel nyckel med en typ grip liknande grej på, vet inte hur mycket bättre än så jag kan förklara!
Haknyckeln är till för att justera höjden.

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]