Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej
Har upptäckt att motorn har rätt så höga varv när jag startar den när den är kall och ett ganska bra tag märks genom varvmätaren och färddatorn att det går mer bränsle. vad kan vara fel? även att den går av sig själv när man släpper upp kopplingen.

Sen har jag problem när jag startar bilen, om jag kört till ett ställe stängt av och varit inne mer än ca 5 min så när jag ska starta får man vrida och hålla i ca 3-4 sekunder innan den tänder (start motorn går under de där 3-4 sekunderna). Vad kan vara fel där??
leanatan skrev:Hej
Har upptäckt att motorn har rätt så höga varv när jag startar den när den är kall och ett ganska bra tag märks genom varvmätaren och färddatorn att det går mer bränsle. vad kan vara fel? även att den går av sig själv när man släpper upp kopplingen.

Sen har jag problem när jag startar bilen, om jag kört till ett ställe stängt av och varit inne mer än ca 5 min så när jag ska starta får man vrida och hålla i ca 3-4 sekunder innan den tänder (start motorn går under de där 3-4 sekunderna). Vad kan vara fel där??

Startmotorn håller på och säger bye bye
klacken skrev:Startmotorn? Normalt skall motorn ha högre varv ca.10sekunder när den är kall. Om den är trögstartad kan det vara bränslepumpen.

jag hade liknande problem för 3 år sen lite drygt och då var det startmotorn som började bli sliten, då den fick en ojämn start *rutin* enligt verkstan

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]