Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av PeÄll
Jag har en fråga ang bromsok bak på v40 - 98..fas 1
Funkar det att använda oken ifrån en fas 2??
av PeÄll
Såg på någon annan tråd ang bromsar , att det enda som kan skilja sig är fästet för handbromsen.. någon som vet exakt vad för skillnad det är på handbromsfästena mellan årsmodellerna?? och finns det ett enkelt sätt att fixa så det passar annars...

Jag måste byta ok snabbt , för just nu så ligger vä-bak på hela tiden.. kolven fastnar i ute läge...inte bra...å jag måste besikta nu.. :cry:
av Fonna1980
PeÄll skrev:Såg på någon annan tråd ang bromsar , att det enda som kan skilja sig är fästet för handbromsen.. någon som vet exakt vad för skillnad det är på handbromsfästena mellan årsmodellerna?? och finns det ett enkelt sätt att fixa så det passar annars...

Jag måste byta ok snabbt , för just nu så ligger vä-bak på hela tiden.. kolven fastnar i ute läge...inte bra...å jag måste besikta nu.. :cry:

De går väl o smörja upp genom att trycka in o ut den hela tiden tills den ger med sig riktigt.
av PeÄll
Fonna1980 skrev:
PeÄll skrev:Såg på någon annan tråd ang bromsar , att det enda som kan skilja sig är fästet för handbromsen.. någon som vet exakt vad för skillnad det är på handbromsfästena mellan årsmodellerna?? och finns det ett enkelt sätt att fixa så det passar annars...

De går väl o smörja upp genom att trycka in o ut den hela tiden tills den ger med sig riktigt.

Har testat det, men damasken till kolven har pajjat.. har bara hfat bilen i några månader, såg det nu när jag tog lös oket... förra ägaren måste ha gjort nåt helt åt helvete när han varit där å grejjat... :|

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]