Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Är du på rätt forumsdel nu??? Detta är NYA V40 från 2013 som tas upp här.
V40 2013 är en helt ny modell och har inget med S40 att göra.

Pratar du om S40/V40 mellan åren 1996 till 2004?

Mvh
Per
Mig veterligt är det skillnad mellan S & V40:s "stötfångarbeklädnad. V40:n har en annan utformning på bakluckan, som är något bredare än S40:ns. Dessutom viss skillnad i nedre, yttre hörnen på själva urtaget.
Om man kollar på t ex. bildelsbasen.se så ser man att några av landets bilskrotar numera börjat inse skillnaden och anger rätt modell.

När ändå frågan om stötfångarbeklädnad är uppe: Har någon här eventuellt erfarenhet av vad det kan kosta att laga ett mindre hål, en klämskada samt omlack av bakre beklädnaden på en V40? Hemmapul med Plastic Padding går bort eftersom plasten kommer att stöta bort det tillförda materialet.
Det som ska till är en "proffslagning". Om totalen hamnar på samma summa som en "ny" (lacken oräknad) beklädnad från skroten, kanske det senare tål att tänkas på.

Då återstår ändå svårigheten att hitta ett exemplar som inte är urkapat för krok...
Bild
Vet inte fal du såg min trasig på min s40 men den sprack från avgasröret upp til listen. Va billigare för mig att köpa en begagnad å lämna på lack en att laga!
Högt motorljud

Köp en skiva till motorhuven. IMG_1818.jpeg[…]

Du skriver B230. Är det en A eller K och den […]

745 -88B med 16V motorn. IF Skadeförsäk[…]

Jag har Steg 4 i min V70 D4 AWD 2015. Om du vill h[…]