- tor 10 maj 2012, 19:46
Jag ska köpa bil för första gången och har bestämt mig för en V40 fas II med 1,8-2,0T. Detta efter att ha gjort vissa efterforskningar och haft fram för allt god driftsäkerhet samt hållbarhet i en kombi som kriterium. Jag har just nu ögonen på en tämligen välutrustad, svensksåld Volvo V40 2,0T Sport -01 som har gått 27000 mil. Den finns hos en volvohandlare (Bilbolaget) och de begär 26'000 kr för den.
Verkar detta vara ett rimligt pris, eller får jag räkna med att skicka in den på verkstad framöver? Tittar man på den privata begagnadmarknaden så verkar det vara ett jämförelsevis väldigt bra pris för att komma från en bilhandlare. Hur pålitliga är Bilbolaget? Min uppfattning är att den trygghet många tror sig ha när de köper begagnat genom bilhandlare ofta är en falsk sådan, men jag vill gärna tro att Volvos egna bilhandlare är mer att lita på.
Vad är er erfarenhet?
Verkar detta vara ett rimligt pris, eller får jag räkna med att skicka in den på verkstad framöver? Tittar man på den privata begagnadmarknaden så verkar det vara ett jämförelsevis väldigt bra pris för att komma från en bilhandlare. Hur pålitliga är Bilbolaget? Min uppfattning är att den trygghet många tror sig ha när de köper begagnat genom bilhandlare ofta är en falsk sådan, men jag vill gärna tro att Volvos egna bilhandlare är mer att lita på.
Vad är er erfarenhet?