Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#633623
Har en V40 2.0T som är chippad steg 1, grejen är att när man dra på fullt börja den blurra och slå ifrån.. enligt förra ägaren kom det efter att han plockat bort sista ljuddämparen. Den går bra upp till ca 4000/rpm sen börja den blurra, öka jag gasen sakta hela tiden kan jag komma upp i högre varvtal utan blurrande, någon som vet varför? blir inte klok på varför den gör så och vad som är felet så tips och svar är mycket välkomna!
#634587
Stötte på ett liknande problem idag när jag åkte. Bilen går bra för det mesta men från och med idag händer det emellanåt att den hackar när jag gasar, oavsett hastighet. Är som sagt inte hela tiden utan bara ibland.
Kan det vara stift/spolar, eller kanske nån vakuumslang eller liknande. Hade ett liknande problem med en Saab 9000 2.3T och då var det nån slang som satt dåligt...

Min bil är också en V40 2.0t, troligen steg 1 chippad.
#638993
helvetes skrev:Stötte på ett liknande problem idag när jag åkte. Bilen går bra för det mesta men från och med idag händer det emellanåt att den hackar när jag gasar, oavsett hastighet. Är som sagt inte hela tiden utan bara ibland.
Kan det vara stift/spolar, eller kanske nån vakuumslang eller liknande. Hade ett liknande problem med en Saab 9000 2.3T och då var det nån slang som satt dåligt...

Min bil är också en V40 2.0t, troligen steg 1 chippad.
Syna tändstift, tändkablar å spolar!
LMM bottnar ej på 2.0t steg 1, möjligtvis på t4..
Hade ladd på 1.1 innan min började bottna då å då..
#643708
rudarmy skrev:
helvetes skrev:Stötte på ett liknande problem idag när jag åkte. Bilen går bra för det mesta men från och med idag händer det emellanåt att den hackar när jag gasar, oavsett hastighet. Är som sagt inte hela tiden utan bara ibland.
Kan det vara stift/spolar, eller kanske nån vakuumslang eller liknande. Hade ett liknande problem med en Saab 9000 2.3T och då var det nån slang som satt dåligt...

Min bil är också en V40 2.0t, troligen steg 1 chippad.
Syna tändstift, tändkablar å spolar!
LMM bottnar ej på 2.0t steg 1, möjligtvis på t4..
Hade ladd på 1.1 innan min började bottna då å då..
Jag bytte bränslefilter och det verkar ha varit problemet. (Troligen aldrig bytt innan...)
#643849
helvetes skrev:
rudarmy skrev:
helvetes skrev:Stötte på ett liknande problem idag när jag åkte. Bilen går bra för det mesta men från och med idag händer det emellanåt att den hackar när jag gasar, oavsett hastighet. Är som sagt inte hela tiden utan bara ibland.
Kan det vara stift/spolar, eller kanske nån vakuumslang eller liknande. Hade ett liknande problem med en Saab 9000 2.3T och då var det nån slang som satt dåligt...

Min bil är också en V40 2.0t, troligen steg 1 chippad.
Syna tändstift, tändkablar å spolar!
LMM bottnar ej på 2.0t steg 1, möjligtvis på t4..
Hade ladd på 1.1 innan min började bottna då å då..
Jag bytte bränslefilter och det verkar ha varit problemet. (Troligen aldrig bytt innan...)
kanoners!
Dimension på intercoolerrör?

Någon här som har ett intercoolerrö[…]

Motoroljenivå

På vilket sätt beter sig visningen? Ett[…]

Nu vill man ha det som i Italien och Frankrike. V[…]

Felkod B5

Låter ungefär som det jag hade på[…]