Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Fartdåre
Om det bara har gått några små flisor ur plasten är det ingen fara alls, det kan det göra. Är det långa, längsgående
sprickor är det läge att byta innan du får problem med överslag och motorn börjar gå illa.

Är 99% säker att den gula beläggningen kommer från den brända plasten. Har som sagt sett detta förut och
plast släpper ju ifrån sig massa otrevliga ämnen när man värmer upp den.

Mvh. :)
av Uninium
Lånar tråden lite,misstänker att jag har nån dålig ventiltätning då bilen ger ifrån sig ett blått moln vid start då den stått ett par timmar.
Visst borde man se på nått tändstift att en viss cylinder får den extra oljan detta innebär?
Bilen har betett sig såhär runt året nu,om inte lite längre tom.

Tog bort stiften idag och dom såg alla likadana ut och såg perfekta ut som dom ska göra vid
optimala förhållanden.Stiften har suttit strax över 2000mil.
av qan
Tvivlar på att det är plasten i spolen då jag har samna på min 2.0 (altså spolarna sitter inte i brunnarna). Vad jag märkte var dock att det hade ärgat ordentligt på spolens stif för den påverkade kanalen dessutom hade tändkabeln för det stiftet fel motstånd. Om det gula är resultatet av kabeln/ärgningen eller tvärtom vet jag inte. Känns som att något trängt in uppifrån, undear om det inte sitter ett spolmunstycke precis ovanför...
Dimension på intercoolerrör?

Någon här som har ett intercoolerrö[…]

Motoroljenivå

På vilket sätt beter sig visningen? Ett[…]

Nu vill man ha det som i Italien och Frankrike. V[…]

Felkod B5

Låter ungefär som det jag hade på[…]