Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Denzar skrev:Ok om vi skippar Zinksprayen då och gör så här istället, vad tros?

Funkar det att först slipa ner ordentligt, rengöra med aceton, pensla på http://www.bildelar.nu/product/308851-c ... dfarg.aspx - låta torka, en gång till - låta torka. Efter det spackla, slipa, på med originalfärgen på bilen, sen klarlack på det några gånger.

Corrostabil är ju till för just grundfärg mot rost!

Som sagt, är ingen Ferrari jag äger :)
det funkar men ta ett grovt papper( 60 kornigt) och slipa med. sen pensla en gång, torka sedan tar du 240 papper och jämnar till det, pensla andra gången, slipa med 320 papper/ 400 papper. inget hårt ryckande utan låt sandpappret göra sitt jobb :D
Jag ska fixa till mina skärmkanter mm från rost och tänkte kolla om det är nån som har bra tips hur jag går till väga.
Det har precis börjat komma och är inte så långt gånget.Det jag mest undrar är hur jag fyller i färg efteråt utan att det syns för mycket.

Tack på förhand !
av Denzar
Efter du gjort grovjobbet med slipning spackling osv. så rekommenderar jag att du åker till Volvo/Bilia och köper din färgkod+klarlack på sprayburk. Nåt lager färg + kanske 3 lager klarlack med 20 minuter imellan.

Men se till att göra grunden riktigt bra, med något roststoppande... Annars håller det bara ett halvår av egen erfarenhet :wink:

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]