Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LindgrenV40
Tjena
Jag har flera gånger på ett eller annat sätt lyckats få min V40 att starta larmet. Exempelvis när jag bytt bilbatteri eller råkat öppna med nyckel istället för dosa.

Hur som helst. Hur fan gör jag för att stänga av det fort. Annars står den och tjuter/blinkar i typ 1 minut. Jag har provat att trycka på dosan, starta bilen, osv men larmet fortsätter till bilen är nöjd. Tacksam för snabbt svar då jag imorgon ska koppla in ett nyladdat bilbatteri till bilen och vet att larmet då kommer gå!

MVH
av LindgrenV40
LindgrenV40 skrev:Tjena
Jag har flera gånger på ett eller annat sätt lyckats få min V40 att starta larmet. Exempelvis när jag bytt bilbatteri eller råkat öppna med nyckel istället för dosa.

Hur som helst. Hur fan gör jag för att stänga av det fort. Annars står den och tjuter/blinkar i typ 1 minut. Jag har provat att trycka på dosan, starta bilen, osv men larmet fortsätter till bilen är nöjd. Tacksam för snabbt svar då jag imorgon ska koppla in ett nyladdat bilbatteri till bilen och vet att larmet då kommer gå!

MVH
Ingen som kan tyckas ha koll på detta?

MVH
av defacto
LindgrenV40 skrev:Tjena

MVH

Hej, bättre sent en aldrig,

låser du med dosan så kan du inte låsa upp med nyckel utan larmet går,
om larmet tjuter när du byter batteri så är något fel på systemet,
larmet ska inte gå om du låser upp bilen med dosan och sedan kopplar ur batteriet,

Men iaf om du låser med dosan och sedan låser upp med nyckeln och larmet går (vilket det ska göra) så har du ungefär 5 sec på dig att stoppa in nyckeln och vrida till läge 2, sedan vänta tills det mesta har slocknat sedan vrida om nyckeln för start då ska det sluta tjuta, vilket tar ca 20 sec.

rekommenderar att du kollar om du fått vatten på kontakterna på larm enheten som sitter vid förarens vänstra fot, har du fått rost på kontakterna så får den inte rätt lås/öppnings signal från dosan eller från sensorerna som sitter runt om bilen vilket kan ge dom resultat du får nu, att bilen tror att det är inbrotts försök/eller skadepåverkan, passa på att kolla att det inte är något fel på säkringen när du ändå är där under och skruvar

Joo, det är den. Jag har använt den n&au[…]

P0171

Har du provat lyfta batteripolen en stund så[…]

Grå kanske är bättre, bara fä[…]

Är det en volvofälg?