Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvos4018
Har en Volvo s40, 1.8i år 2000. När jag var ute och körde för ca ett halvår sen så dog helt plötsligt bilen och jag upptäckte då att bilen endast gick att starta när jag tryckte ner gasen, så fort jag släppte så dog den. Bilen hade alltså ingen tomgång överhuvudtaget.
Jag lämnade in den på Bilia förklarade problemet och de sa att det var min tomgångsmotor som var helt igen packad av smuts, så för 7000 skulle de byta den. Jag övervägde det och försökte hitta en bättre deal men orkade inte köra bilen mer så lämnde in den och de bytte den.
När jag hämtade bilen så berättade det för mig att bilen fortfarande inte funkade när man bromsar, då dör bilen helt och hållet. De sa att det var för mycket skit i hela motor och att jag skulle rensa den.
Vilket jag också gjorde för 2000! Så nu har jag en helt ren motor samt sprillans ny tomgångsmotor men bilen dör fortfarande!
Litar helt enkelt inte på Bilia längre så tänkte att det kanske är någon här som har haft/har samma problem?

Kan även berätta att jag kan starta bilen utan problem nu men tomgången är väldigt låg, men det är varje gång jag bromsar in vid röd ljus eller liknande som den dör om jag inte fort som fan trycket ner gasen igen.

Kan även säga att jag redan har bytt tändstiften, bytt olja plus oljefilter, vattenpump, kamrem plus sats, fläktrem. Så som ni säkert förstår har jag lagt ner för mycket pengar och tid på skitbilen för att vilja skrota den.

Joo, det är den. Jag har använt den n&au[…]

P0171

Har du provat lyfta batteripolen en stund så[…]

Grå kanske är bättre, bara fä[…]

Är det en volvofälg?