Omek skrev:Denzar skrev:Jo kan tänka mig att alla drar för hårt, jag drog i lite extra för att vara säker med ;) Man blir ju lite skraj att höra folk tappa hjul fast dom dragit åt..
Jag bytte ioförsig plats på hjulen för att slita däcken jämnt runt om.
Ärligt talat så vet jag inte om sommardäcken lät så här förut heller, mina vinterdäcks dubb är i princip helt borta och däcken lät knappt nånting. Kanske vart stor skillnad helt enkelt!
Du drar åt muttrarna eller bultarna fackmannamässigt med givet moment.
Lite extra för att vara säker? Det låter inte så säkert.
Att slita bort alla dubbar låter ju också sisådär....
Jag tror problemet är bortom däck och hjul...
Tråkigt med drygt svar till och med på Volvoforumet.
Ja, dom klarar säkert att dras åt 200nm, då drar jag hellre aningens för mycket än för lite 120-130.
Dubbdäcken har bra mönster och inte lika bra dubb, har bara en bil att jämföra med och den hade nya dubbdäck. Så godkända är mina nuvarande, dock är dubben intrycka ganska djupt.
Kan det ha med balanseringen att göra? Jag har ju bytt plats på mina. Balanserar man enbart efter hjul, eller även efter position på bilen?