Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av maxizor
Hej,
Jag har lite problem med bilen, vid ungefär 15-20km/h rycker bilen till och efter 2-5 sekunder tänds DSA-Lampan, som inte släcks förrän nästa gång jag startar bilen. Har fungerat någon enstaka gång men väldigt sällan.

Har kollat felkoder och får upp DSA-314 (ingen signal i DSA-Boxen ifrån ABS-Styrenheten för höger bakhjul, alltså hastighet).

Jag har hittat att det är kabel #12 i DSA-Boxen som denna kabel ligger på men vet inte var DSA-boxen är någonstans?

Undrar oxå om någon vet vilken pinne ut på ABS-Boxens kontakt som används för utgång för ABS-Givare höger bak.

Tacksam för alla svar :)

//Erik
Användarvisningsbild
av Linnskog
Hallå!

Har exakt samma på fel på min. Är med 99% säkerhet ABS-sensorn som sitter på bromsskölden höger bak som är paj.
Ska faktiskt byta den redan imorn så får se om jag har rätt. Den sensorn styr både ABS och DSA.
Lyser inte din ABS-lampa?

/M
av maxizor
ABS-Lampan lyser ej, jag har signal för ABS-Givare höger bak i databoxen = kan läsa av hastigheten. Däremot så är länken mellan ABS-Boxen och DSA-Boxen trasig då signalen inte kommer fram dit, eller så är DSA-Boxen trasig.
Motoroljenivå

Jag bytte oljestickan på en V60AWD D4 fö[…]

Välkommen ut i trafiken

Varit ner och fått igång kylan i bilen[…]

Den borde ju verkligen fått heta ID.7. Ja […]

Icarsoft cr max och Biltemas dosa för Volvo.