Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av holmberg87
Hej!

Fick idag hem en modelanpassad mätarhållare för s40, gjord för A-stolpen. Jag ringde och pratade med försäljaren om hur passformen var innan jag beställde och fick till svar att det var olika från kund till kund. Vissa hade det fungerat jättebra för och andra inte alls.
Så jag väntade mig att det kunde vara lite knepigt lr att det skiljer lite från fas 1 och 2..

Men till min förvåning så passar det tamejfan inte alls, formen är lååångt ifrån lik a-stolpen och efter massa trixande har jag fått den att sitta någorlunda bra. Men då fattas det ca 1cm i överkant mot a-stolpen och nederkanten är förjävlig!

Är det någon som monterat hållare i a-stolpen och kan dela med sig vart ni köpte hållaren och hur den passar?

MVH Björn
av holmberg87
Trist att höra men jag kom på en väldigt bra grej för att få hållaren att passa som hand i handske!

Använd en varmluftpistiol och värm plasten ganska rejält så den blir helt lös och formbar, snabbt därefter in i bilen och tryck den mot a-stolpen precis som du vill att den ska formas. Stelnar på ca 15 sekunder och resultatet är klockrent!
Mitt blev jättebra men att det är modellanpassat... Jävlar säger jag

Hej Nu har det gått ett bra tag och jag har […]

Bokat för besiktning, kunde inte tacka nej ti[…]

Hej Har samma fel här, har haft isär t&a[…]

V90 problem släpvagnsbelysning

Jag köpt hem Mcase-säkringar för a[…]