Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Micce1980
MechaniX skrev:
Axid skrev: men så såg jag en annons om BSR insatsfilter i stället för dom här fula konerna, och sakt och gjort jag köpte en satt i den
Du såg det i en annons..
Axid skrev:Det var en säljare på BSR som var och besökte våran verkstad för att lämna in lite nya delar till oss som vi beställt.
när jag stod och meckade med bilen när han frågade om jag fått upp gasresponsen ( har pratat med Säljaren tidigare)
och fick tipset att pröva deras nya filter, och en förbättring i responsen märks.
Var det inte en annons nyss.. ?:-/

Tror som Tomas88 att det är placeboeffekt, dessutom är filterolja inget vidare för LMM:en.
+1
Användarvisningsbild
av MechaniX
ÄRRet skrev:Läs detta http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... %B6da+luft ni som tror att filterolja är skadligt för luftmassamätare.
Ja, inte har man ihjäl den.. Men den mår inte bra av för mycket olja:
*pettson* skrev:Den kan inte brinna av hursomhelst, men den kan visa fel.
Även här stämmer det:
*pettson* skrev:Nåt annat som tillskrivs öppna luftfilter är att massmätaren tar stryk av dessa alena. Så är inte heller fallet om man inte kör med torra/glesa filter.
Så ett sportfilter på en standardmotor är som jag ser det en risktagning utan nån egentlig fördel, förutom att bilen låter häftigare.
Användarvisningsbild
av ÄRRet
breakdown89 skrev:Det ligger en hund begravd här ;-) (eller var de räv?)
Nej, här ligger en gravad hund heter det hehe...

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]

Motoroljenivå

Jag har en V 50 automat 2011 men en D 4 motor. Den[…]

Bokat för besiktning, kunde inte tacka nej […]