- mån 17 okt 2011, 12:54
#577722
Har en släkting med en V40 1.8 (volvomotorn) med manuell Renault-växellåda som gått 9600 mil. Den har en del fel:
-Femmans växel är svår att få i, när motorn är varm går det var tredje gång och när den är kall aldrig.
-Läcker olja mellan motor och växellåda, lämnar pölar på garagegolvet.
-Ratten/bilen vibrerar vid bromsning - skeva bromsskivor?
-Rost - inte allvarligt men den finns.
-Däcken är helslut, både vinter och sommar.
-Diverse parkeringskador.
-I övrigt nybesiktigad utan anmärkningar förutom oljeläckaget som han påpekade.
Så, vad ska man göra med aset till bil? Värde vid försäljning? Vad skulle det kosta att få ordning på oljeläckaget i första hand? Resten är ju inte så himla viktigt.
Synd att en bil som gått 9600 mil ska ha så många fel, skrotning känns ju lite makabert. Motorn går jättebra i övrigt.
-Femmans växel är svår att få i, när motorn är varm går det var tredje gång och när den är kall aldrig.
-Läcker olja mellan motor och växellåda, lämnar pölar på garagegolvet.
-Ratten/bilen vibrerar vid bromsning - skeva bromsskivor?
-Rost - inte allvarligt men den finns.
-Däcken är helslut, både vinter och sommar.
-Diverse parkeringskador.
-I övrigt nybesiktigad utan anmärkningar förutom oljeläckaget som han påpekade.
Så, vad ska man göra med aset till bil? Värde vid försäljning? Vad skulle det kosta att få ordning på oljeläckaget i första hand? Resten är ju inte så himla viktigt.
Synd att en bil som gått 9600 mil ska ha så många fel, skrotning känns ju lite makabert. Motorn går jättebra i övrigt.