Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Denzar
Ja, jag var och köpte tunna torkarblad från Jula http://www.jula.se/tunna-torkarblad-615029. Köpt från biltema innan och är nöjd för priset.. Men det är en bit dit så tänkte testa dom här från Jula, dom verkar ju iallafall bra!

Tog samma mått som dom gamla såklart... Förarsidan gick på, men den missade lite när den väl torka.

Passagerarsidan däremot, ett litet clip som håller fast fästet gick av när jag skulle trycka dit det, men den satt hyffsat iallafall. Men det värsta är att den inte passar rutan alls? Den reser sig liksom vid ena sidan så den missar att torka 5cm.
Testade att lyfta lite på mitten ifall det var för hård press mot mitten så den vek sig, nej då reste den sig i mitten.

Hur jag än gjorde så passa dom inte rutan, vart glapp här, eller glapp där.

Har en V40 T4 -98.

Skickat ett mail till Jula för att kolla!
Användarvisningsbild
av V40sport
Vad är det man brukar säga? Man får det man betalar för...
Personligen vill jag inte befatta mig med lågpriskrafset från ***tema. Har gjort det tillräckligt mycket för att inse att jag allt får betala lite mer, för kvalitet. Däremot har jag vissa verktyg därifrån som funkar klockrent. Kan man inte få bli nöjd med kvaliteten så kan man ju inte vara nöjd med priset heller.

Tror mer på originaltyp av torkare.
av Naesstrom
Jag har kört med biltemas i över ett år nu sedan jag köpte min bil och är förvånansvärt nöjd... har för mig dom vann något pris t.o.m. har aldrig testat Julas däremot så kan inte uttala mig kring dom!

1 felkod kommer upp! Inget mer. Det har testats s&[…]

Handbromsen tar bra men man behöver dra spake[…]

Hur och varför vill du dela. Internet fr&arin[…]

Kolla reläet för bränslepumpen, l&o[…]