Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Har 2 problem med min kära v40 som jag hoppas någon kan hjälpa mig med

Varje gång jag går ur bilen efter körning så startar alla blinkers lysa i ungefär 5 minuter.. Alltså så fort man öppnar dörren efter man stängt av motorn. Förstår att hon blir ledsen när man ska lämna henne, men aldrig har hon varit så här ledsen tidigare..vad kan detta bero på?

Och andra problemet är att den börjar guppa vid körning över 80. Och mer desto snabbare man kör...
Davidvolvo skrev:Hej!

Och andra problemet är att den börjar guppa vid körning över 80. Och mer desto snabbare man kör...
Obalanserade hjul? Kanske någon/några balansvikter som trillat bort?
Micce1980 skrev:
Davidvolvo skrev:Hej!

Obalanserade hjul? Kanske någon/några balansvikter som trillat bort?
Eller så är vinterdäcken excentriskt monterade för att de eventuellt inte passar till navet.

Det händer också att däck får en platt yta, men då brukar det kännas mest vid låga hastigheter.
Har varit med om detta med att det börjar guppa vid exakt 80km/h.
Det har alltid varit med dubbade vinter däck av modell lågbudget. Det är jävligt störande. jag blev av med det efter att min däck gubbe skickat in däcken ett antal gånger till tillverkaren, som sa att det är deras dubbar som inte symetriska. dubben i däcket väger inte lika mycket + att dom inte sitter helt där dom borde sitta därför uppstår dessa guppande vid exakt 80km/h.

Bytte i mellan 2 lågbudget fabrikat men fick nog och köpte hakka 7:or. Efter detta så försvann detta guppande.

Du kan alltid prova att skifta fram och bakdäcken. se om det hjälper lite.

1 felkod kommer upp! Inget mer. Det har testats s&[…]

Handbromsen tar bra men man behöver dra spake[…]

Hur och varför vill du dela. Internet fr&arin[…]

Kolla reläet för bränslepumpen, l&o[…]