Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av mrdan
Måste dela med mig av en händelse för två veckor sedan.
Jag skulle ev sälja bilen och hade lagt reservnyckeln i handskfacket, allt ok. Tills jag kom hem och fortfarande hade kvar bilen.
Jag lät nyckeln sitta i för jag skulle snart åka igen. Efter ca 30 sek låste bilen sig själv... Det var som fan tänkte jag och glömde bort det.
På kvällen skällde sambon på mig och tyckte att jag var en idiot som låste in båda nycklar i bilen. Nåja...
Jag ringde Assistancekåren och de fick helt sonika komma ut och fiska upp extranyckeln som låg i handskfacket. Kostade mig 750:-

Den låste sig själv!!! :lol:
Användarvisningsbild
av Nightmare89
:evil: Händer mig konstant!!!! bilen låser sig sj efter cirka 30 sek även om tändningen är på och nycklarna sitter o låset. Sträcker man in handen för att ta nycklarna så går ju larmet riktig tireterande!!!!
av Rickenbacker69
Det gör min också, om jag låser upp den och sedan inte rör dörrarna. Om jag öppnar en dörr och sedan stänger den igen låser den sig inte.
av kamilenski
Rickenbacker69 skrev:Det gör min också, om jag låser upp den och sedan inte rör dörrarna. Om jag öppnar en dörr och sedan stänger den igen låser den sig inte.
Samma här i V70N-07.
Användarvisningsbild
av Tomas88
Rickenbacker69 skrev:Det gör min också, om jag låser upp den och sedan inte rör dörrarna. Om jag öppnar en dörr och sedan stänger den igen låser den sig inte.
Ja detta är precis som det skall vara.
Underkänd på avgasrening

Bra tips!

Cupefläkten.

Det är så att jag har en v60 D3 2012. […]

Jag skulle gissa att mångledaren med en dsub[…]

Ojämn gång.

Min XC70 1 -99/00 rullar ojämnt på tom[…]