Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Vojje
Rådlös skrev:Nej! Du skall inte röra kamremmen.
Han menar klart generatorremmen, eller vad den kallas.
Användarvisningsbild
av BlackXS
Biltemas generator till min bil passade inte :cry: vid hålen för fästningarna så diffade dom med 5mm enligt verkstaden som skulle montera den, därav passade den inte till bilen då man skulle få göra nya infästningar...

Så jag gjorde ett återköp av generatorn och köpte en för 800kr på skroten som skrothandlaren sa var provad att den ska fungera utan problem, tillbaka till verkstaden och de monterade in den, men när de startade bilen och med något instrument kollade om generatorn ger batteriet ström visade det att det inte gav något?

fick åka tillbaka till skrothandlaren och göra återköp av generatorn och säga att den måste vara trasig då den inte fungerar, istället blev handlaren arg och sa att reparatören inte vet hur man gör.

Så nu väntar jag i 2-3 dagar till på att verkstaden ska köpa en original från mekonomen till bilen, blir en dyr historia med 3-5 timmar som bara var i att montera ut och in ut och in olika generatorer som inte passade och inte fungerade, hoppas den från mekonomen ska fungera och det inte är något annat i motorn som spökar för generatorn... ?:-/ ?:-/

Är inte det kutym, att man bara redovisar &a[…]

Skulle hjälpa syrran igår att byta brom[…]

V60 sliter däck bak

https://vparts.se/se/powerflex-polyuretan-bararmsb[…]

Det är inte nedtill, under fönstren/rygg[…]