Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mattehusse
Hej, min ECC kontrol på min V40 2.0T -00 började blinka, vid felsökning fick vi fram att det va ECC kontrollen eller fläktmotorn. Jag har nu bytt utt kontrollpanelen mot en fungerande begagnad, men den funkar fortfarande inte! Det märkliga är att den har funkat några ggr, och då fungerat som vanligt. Som mest i 4 dagar på raken, men har senaste veckan vart helt död.

Är det nån som har en aning om vad det kan vara, om fläktmotorn hade vart paj, kan den funka då och då i allafall? Det jag märkt är att fläkten knappt ändrat hastighet på läge 1-4 för att blåsa på fullt på läge 5!?

Är väldigt tacksam för svar, och hur jag eventuellt går tillväga för att lösa problemet, ligger redan 580:- back efter att bytt en tydligen fungerande del!

MVH/Maths
Användarvisningsbild
av vetten
Det finns en transistor vid fläkten som brukar krångla. Om du söker lite på forumet så kommer du garanterat att hitta en lösning, använd forumets sökmotor och sök på "transistor"
av mattehusse
vetten skrev:Det finns en transistor vid fläkten som brukar krångla. Om du söker lite på forumet så kommer du garanterat att hitta en lösning, använd forumets sökmotor och sök på "transistor"
Tack som fan, det va fläktmotståndet som felade =)
Generator laddar ej batteriet

Nix, men lambdasondslampan lyser så få[…]

Åkt lite i helgen: - gubbe i V90 som ligger[…]

Är inte det kutym, att man bara redovisar &a[…]

Skulle hjälpa syrran igår att byta brom[…]