Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
Hej,

Jag behöver spänna wiren, men alla beskrivningar jag hittar är till Fas1 och mittkonsolen är ju lite omgjord från 01. Är det någon som vet hur jag tar bort vad som behövs tas bort på min 03:a för att kunna kontrollera och spänna wiren?

Det är alltså inga fel på oken, men jag behöver spänna wiren.

/Martin
Användarvisningsbild
av Tomas88
Vet att det finns en/två skruvar nere i cd-facket under en liten "plast-plupp". Sen har jag för mig att det sitter två skruvar framtill under den lilla gummimattan i facket framtill.
Sen får du lossa kontakten till cigarett-tändar uttaget innan du lossar konsolen.
Sen är ju frågan om man egentligen skall behöva spänna wiren. Den skall ju vara självjusterande sägs det.
av uffe_hudik
Enda gången man spänner viren är ju om det blivit för lång, inte om handbromsen tar dåligt.
Användarvisningsbild
av MartinS
Tomas88 skrev:Vet att det finns en/två skruvar nere i cd-facket under en liten "plast-plupp". Sen har jag för mig att det sitter två skruvar framtill under den lilla gummimattan i facket framtill.
Sen får du lossa kontakten till cigarett-tändar uttaget innan du lossar konsolen.
Sen är ju frågan om man egentligen skall behöva spänna wiren. Den skall ju vara självjusterande sägs det.
Tack, hela konsolen måste bort MaO?

Vajern är inte självjusterande, däremot oken.

/Martin
Användarvisningsbild
av Tomas88
Nja... måste kanske inte helt bort. Går ju att lyfta i bakkant och skruva på justermuttern men smidigast om man tar bot den helt. Men det är inget svårt.
Ja jag skrev fel. Oken menade jag.
Användarvisningsbild
av MartinS
Ok, jag får kika på det, de brukar ju vara ganska lätta att mecka inredning i dessa bilarna.

/Martin

Jag gissar på nåt knas med "clock[…]

Kan det vara dålig vattenpump? Ej bytt […]

Bilruta-strömställare.JPG Bilia sä[…]

Jo,bra med mellanservice men att det skulle p&arin[…]