- sön 16 okt 2011, 16:28
#577437
Hade ett utslitet belägg vänster bak, köpte grejor för detta och började byta på den sidan som inte skrapade, inga större problem där, var glad att jag köpt det där specialvertyget, hade varit segt att sitta och skruva med något annat.
Hur som helst, på andra sidan var mycket riktigt det inre belägget slitet ner till plåten, visade sig att båda styrstiften rostat fast...
Vilket betyder att det bara rör sig från kolven, resten av oket sitter still, det är bara en kloss som rör sig.
Kan man köpa nya någonstans (har inte hittat än), ske de gå att dra ur/skruvas ur?
Har sprejat med 5-56 under damasken, hoppas att de ska lossna, har inte riktigt råd med nånting alls just nu.
EDIT:
Här är en kille som lyckats få loss ett, lite suddig bild bara, inte till V40 dock:
http://www1.garaget.org/gallery/archive ... 63rqqo.jpg

EDIT2:
Fanns reparationssats på Mekonomen, med pinne, damask och skruv:
http://webkat.mekonomen.se/images/maste ... Q1346X.jpg

Det hjälper ju dock inte om man inte får loss de som rostat fast...
Våld och 5-56, eller? Kanske lite varmluftspistol utanpå?
Hur som helst, på andra sidan var mycket riktigt det inre belägget slitet ner till plåten, visade sig att båda styrstiften rostat fast...
Vilket betyder att det bara rör sig från kolven, resten av oket sitter still, det är bara en kloss som rör sig.
Kan man köpa nya någonstans (har inte hittat än), ske de gå att dra ur/skruvas ur?
Har sprejat med 5-56 under damasken, hoppas att de ska lossna, har inte riktigt råd med nånting alls just nu.
EDIT:
Här är en kille som lyckats få loss ett, lite suddig bild bara, inte till V40 dock:
http://www1.garaget.org/gallery/archive ... 63rqqo.jpg

EDIT2:
Fanns reparationssats på Mekonomen, med pinne, damask och skruv:
http://webkat.mekonomen.se/images/maste ... Q1346X.jpg

Det hjälper ju dock inte om man inte får loss de som rostat fast...
Våld och 5-56, eller? Kanske lite varmluftspistol utanpå?
- - rolig och klämkäck signatur
V70N 2.4 140Hk -04- -
