- tor 06 okt 2011, 19:37
#574312
Har precis köpt en s40 och märkte på vägen hem att det var väldigt varmt i bilen, provade ställa reglaget på det kallaste men blåste fortfarande lika varmt ur ventiler. Åt vilket håll jag än vrider alla reglage så håller den en konstant varm temperatur. Ska kanske tillägga att motorn ej kommer upp helt i temp heller, utan stannar på ca 30 % av mätaren..
Jag tänkte direkt på termostat, men den borde väl inte ha att göra med värmen i kupén? Har även kikat bakom panelen snett nedanför handskfacket för att se så att reglagen fungerar, och det verkar dom göra. Kommer även en svag lukt av glykol, dock kunde jag ej se något dropp eller att det var blött...
Uppdatering!
Idag provade jag vrida reglaget samtidigt som jag knackade på behållaren till värmeelementet och då stängdes "något" i den, så nu har jag konstant kyla istället. Finns ritningar på inanmätet på värmepaketet någonstans? Det verkar ju som att något har hoppat ur led inuti behållaren.
Någon med svar?
Jag tänkte direkt på termostat, men den borde väl inte ha att göra med värmen i kupén? Har även kikat bakom panelen snett nedanför handskfacket för att se så att reglagen fungerar, och det verkar dom göra. Kommer även en svag lukt av glykol, dock kunde jag ej se något dropp eller att det var blött...
Uppdatering!
Idag provade jag vrida reglaget samtidigt som jag knackade på behållaren till värmeelementet och då stängdes "något" i den, så nu har jag konstant kyla istället. Finns ritningar på inanmätet på värmepaketet någonstans? Det verkar ju som att något har hoppat ur led inuti behållaren.
Någon med svar?