- lör 01 okt 2011, 18:56
var och rusa till och böt främre dämparfjädrar på min v40, inga som helst problem....UTOM!
det slog mig då jag hade monterat dom att jag inte visste hur övre fjädersätet skulle vara placerat
som man är chansa jag och allt gick dit utan problem, men vid körning så fick den ett högfrekvent ljud vid lägre farter, som om bromsarna tjuter gånger hundra :shock:
förstår int, men det kan man utgå från att nåt blev fel och min tanke är ju att fjädersätet blev fel....
nån som kan förklara hur det ska vara svängt så det får "rätt vinkel"?
läste nånstans på forumet att dom tre hålen skall vara i linje med dom nedre hålen/nitar? kan det vara så enkelt...
behöver hjälp då det är en aningen panik!
hoppas jag gjord mig förstådd med problemet och alla tips mottages
det slog mig då jag hade monterat dom att jag inte visste hur övre fjädersätet skulle vara placerat

som man är chansa jag och allt gick dit utan problem, men vid körning så fick den ett högfrekvent ljud vid lägre farter, som om bromsarna tjuter gånger hundra :shock:
förstår int, men det kan man utgå från att nåt blev fel och min tanke är ju att fjädersätet blev fel....
nån som kan förklara hur det ska vara svängt så det får "rätt vinkel"?
läste nånstans på forumet att dom tre hålen skall vara i linje med dom nedre hålen/nitar? kan det vara så enkelt...
behöver hjälp då det är en aningen panik!
hoppas jag gjord mig förstådd med problemet och alla tips mottages