Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bergan87
Hej jag har problem med min v40 2,0 T 98.

min bil har vart svårstartad i några veckor men alltid startat till slut. vissa gånger har den puttrart ut svart rök när den väl har startat och ryckt mycket i början innan motorn blivit varm.

Nu vill bilen inte starta alls det är precis som att bilen är riktigt sur. jag hör ju hur bilen tänder och är på väg att starta men vill inte. har provat med startkablar men de hjälper inte. alla tändstift är nästan nya.

vad kan de vara för fel och finns det några lätta saker jag kan prova med för att få igång den?
Användarvisningsbild
av vetten
bergan87 skrev:Hej jag har problem med min v40 2,0 T 98.

min bil har vart svårstartad i några veckor men alltid startat till slut. vissa gånger har den puttrart ut svart rök när den väl har startat och ryckt mycket i början innan motorn blivit varm.

Nu vill bilen inte starta alls det är precis som att bilen är riktigt sur. jag hör ju hur bilen tänder och är på väg att starta men vill inte. har provat med startkablar men de hjälper inte. alla tändstift är nästan nya.

vad kan de vara för fel och finns det några lätta saker jag kan prova med för att få igång den?
Är den svårstartad både varm och kall?
Användarvisningsbild
av MartinS
Kolla så inte bränsletryckregulatorn läcker. I vkumslangen skall det INTE finnas bensin, kolla där.

/MArtin
av bergan87
kan medela att jag fick igång bilen igen. jag fick ladda upp batterit men bilen ville inte starta så ja prova med startkablar igen och då starta den. nu startar bilen av sig själv utan problem, men tommgången är mycket låg och nu ryker det en hel del efter bilen?
av rudarmy
misstänker att stiften du bytte inte lirar ordentligt, kolla även tändkablar/spolar så d är hela!
läst ut några felkoder?

Jag gissar på nåt knas med "clock[…]

Kan det vara dålig vattenpump? Ej bytt […]

Bilruta-strömställare.JPG Bilia sä[…]

Jo,bra med mellanservice men att det skulle p&arin[…]