Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Jag håller på att leta bil och det verkar bli en S40 2.0t typ 00-01 runt 6000mil. Har hittat ett par jag ska kolla på, men en är lite speciell. Jag kan ganska lite om bilar men vill ändå ha en rolig bil som gärna får se fräck ut osv. så att chippa den blir en självklarhet. Nu är det så att jag hittat en på blocket som redan är chippad och verkar jäkligt välskött osv. MEN! det är gjort en hel del mer med motorn.

Så själv:
http://www.blocket.se/vi/8378803.htm?ca=15_s

Vad tror ni, kan den vara sliten och hur ser jag det? ska kolla på den i helgen. Vad ska jag kolla efter/vara uppmärksam på?

Eller ska jag hellre välja en ett år nyare fas ii med businesspaket och bara stoppa i ett chip? prisbilden är den samma.

Tacksam för svar!!
Användarvisningsbild
av sinus
Så länge han har det dokumenterat så skulle jag inte tro det är några problem. Med det så menar jag att har han lämnat in bilen hos ngn känd volvo-trimare typ SAM bilmode el. liknande o har papper därifrån. För själva chipet ser jag inte som ngt problem skulle vara mer rädd för en "modifierad" turbo med det kan han mena vad som helst enl. mig iaf. Men är det en firma som har modiferat turbon så ser jag inga konstigheter med det.
Användarvisningsbild
av sinus
Sen kan jag även lägga till att om prisbilden är den samma för en fas II med chip om det bara det du är ute efter så skulle jag ta fas II:an men kostar fas II samma pris utan ngt extra om man jämnför med den som du har kollat på skulle jag ta den andra.
av jokkling
sinus skrev:Sen kan jag även lägga till att om prisbilden är den samma för en fas II med chip om det bara det du är ute efter så skulle jag ta fas II:an men kostar fas II samma pris utan ngt extra om man jämnför med den som du har kollat på skulle jag ta den andra.
Det jag kollat är bla. en -01'a fasII för 99 tusen och isf stoppa i chip för 3-4000:-

Den ovan nämnda annonsören vill ju ha 93'000:- så det skilljer ju 10000:-
EX30, påstår dom.

Tycker den är genuint vrålsnygg. Kan va[…]

Låter lite lurigt.

Stereo byte

Jag har satt in en eftermarknadsstereo i en V70, m[…]

Nej, den är i mässing och sitter cirka 5[…]