Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Danhill
Jonsson skrev:Hade själv 225/45 R17 på min V40, det tog dock i lite här och var men efter lite moddning gick det hyfsat, men den dimensionen är inget jag rekomenderar! Köp hellre på ett par 215/45 R17, speciellt om du inte ska sänka eftersom däcken fyller ut hjulhuset bättre än med lägre profil, det blir snyggare helt enkelt.

Satsa lite extra slantar på ett <b>tyst däck</b>, det är väl investerade pengar, annars kommer du att ångra dig, det gjorde jag...
Tack för tipset, Arcadia fälgarna som Bilia har är 215/45/17, däcken är Continental, vet inte hur tysta dessa är.
Användarvisningsbild
av Jonsson
Danhill skrev:
Jonsson skrev:Hade själv 225/45 R17 på min V40, det tog dock i lite här och var men efter lite moddning gick det hyfsat, men den dimensionen är inget jag rekomenderar! Köp hellre på ett par 215/45 R17, speciellt om du inte ska sänka eftersom däcken fyller ut hjulhuset bättre än med lägre profil, det blir snyggare helt enkelt.

Satsa lite extra slantar på ett <b>tyst däck</b>, det är väl investerade pengar, annars kommer du att ångra dig, det gjorde jag...
Tack för tipset, Arcadia fälgarna som Bilia har är 215/45/17, däcken är Continental, vet inte hur tysta dessa är.
Tror att Continental har ett gott rykte om sig av att vara tysta... lycka till!
av Tartryffel
Danhill skrev:
Kojje skrev:
Danhill skrev:Tack för alla svar, det vettigaste verkar nog att köpa Original fälgarna från Bilia :) nu ska man bara försöka övertyga sambon till det.

Kojje,

Nej jag har inga planer att sänka bilen, men tack för tipset.
Det kommer du få när du får på 17" ser ut som XC40 sen :wink:
Om du köper volvos sänkning har jag för mig att 45 profil funkar fint dock.....den sänker lite mindre än de flesta andra satser.
Det är sant, men någon sänkning vill jag helst låta bli att göra pga att det kanske blir "stötigt" när man kör över gupp m.m
Det är ju inte så jättebehagligt att åka med 17" över gupp ens med originalfjädrarna...

Jag har Steg 4 i min V70 D4 AWD 2015. Om du vill h[…]

De som har problem med ombordsladdaren har kunnat […]

Ljud från koppling

Rasslar det lika om du trycker lite lätt p&ar[…]

Money talks. Med begränsade resurser så[…]