Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av hixen
Som ovanstående påpekar, så vet jag med mig av andra att deras aggregat har hållt ett par tusen mil. Nu talar jag inte ner biltema, för det finns mkt positivt där, men samma kvalite som ett märkes agg tror jag inte det är, dock så är det inte helt skräp heller. Funkar kanske alldeles ypperligt till ditt bruk, så säkra upp dig kolla garanti och så. Tror för övrigt att du får svetsa om anslutningen på downpipen, tror inte det är samma. Turbon på gik turbo verkar passa bolt on, dock med ett högre pris.. Kanske bättre att kolla på ett bättre begagnat eller nyrenoverat 14T? Mvh
av r1tobbe
hixen skrev:Som ovanstående påpekar, så vet jag med mig av andra att deras aggregat har hållt ett par tusen mil. Nu talar jag inte ner biltema, för det finns mkt positivt där, men samma kvalite som ett märkes agg tror jag inte det är, dock så är det inte helt skräp heller. Funkar kanske alldeles ypperligt till ditt bruk, så säkra upp dig kolla garanti och så. Tror för övrigt att du får svetsa om anslutningen på downpipen, tror inte det är samma. Turbon på gik turbo verkar passa bolt on, dock med ett högre pris.. Kanske bättre att kolla på ett bättre begagnat eller nyrenoverat 14T? Mvh
ja jag tror jag letar efter ett nytt eller renoverat 14t,jag bara trodde man kunde skruva på ett 16t utan problem

tyckte det på biltema passade min arbetslösa snåla plånbok :(
Användarvisningsbild
av hixen
hehe men ett beg 14T kan du komma undan med relativt billigt, kolla just nu på http://www.x40nordic.com så finns det en som säljer ett som passar för 2000:- , är dock osäker på det agget, just med större avgasutgång.. Men kolla blocket osv så kan du komma undan mkt billigare än 3995:-.. Lycka till. Ronnie
av r1tobbe
hixen skrev:hehe men ett beg 14T kan du komma undan med relativt billigt, kolla just nu på http://www.x40nordic.com så finns det en som säljer ett som passar för 2000:- , är dock osäker på det agget, just med större avgasutgång.. Men kolla blocket osv så kan du komma undan mkt billigare än 3995:-.. Lycka till. Ronnie
tack för tipset
av torpis
nalle skrev:Mtt tipps är att låta bilen vara orginal t4 motorerna är inte särdeles hållbara tro mej jag har blåst två motorer+torbo agregat på två månader o min är inte särskilt påstäld bara 250hk MVH Mats
Att du blåser motorer tror jag på, men att de inte skulle vara hållbara är skitsnack. Gör man rätt så håller dem, gör man fel så håller det inte. Det gäller att förstå hur en förbränningsmotor fungerar och inte minst hur styrsystemet fungerar.
Senast redigerad av 1 torpis, redigerad totalt 0 gånger.
av torpis
r1tobbe skrev:själv blir jag inte klok på om den på biltema passar på min volvo v40 t4.
många man frågar tror den passar.vissa säger man får modefiera så vet inte vad man ska tro.
får väl köpa en av dom dom har väl 30 dagars öppet köp.
Passar icke, varesig mot grenrör eller avgasrör.
av torpis
hixen skrev:hehe men ett beg 14T kan du komma undan med relativt billigt, kolla just nu på http://www.x40nordic.com så finns det en som säljer ett som passar för 2000:- , är dock osäker på det agget, just med större avgasutgång.. Men kolla blocket osv så kan du komma undan mkt billigare än 3995:-.. Lycka till. Ronnie
samma sak där, passar inte tyvärr. Man kan dock pussla ihop lagerdel med sin gamla turbos kompressorkåpa samt avgashus om nu avgashuset på rasade turbon är i tillräkligt bra skick

Fjäderbenslagren kan vara slut, då blir[…]

V60 sliter däck bak

Generellt sett kan bussningar i dåligt skick[…]

Generator laddar ej batteriet

Säker på att det inte är en anslut[…]

sen kan man ju tolka media som om att affäre[…]