- sön 07 mar 2010, 18:29
#386699
Bilen har bara rullat drygt 10 000mil men det verkar som om laddningsreg. har gett upp.
På tomgång laddar den ~13,2V o vid 3000rpm ca 13,5V och normal laddspänning ska ligga på ungefär 14V.
Min fråga är om någon på detta forum har bytt regulator på sin x40 med 120A generator och vad ni fick ge för denna?
Går det att komma åt regulatorn utan att demontera generatorn?
Har försökt leta på div reservdelssidor men det enda jag hittar är utbytesgeneratorer till 120 o 140A generatorerna.
Till min fasa såg jag ett pris på regulatorn till den på 80A.... 2400:- :shock:
Vadisen listar en regulator i reservdelskatalogen men det kan ju vara att den finns men ändå inte om ni förstår.
På tomgång laddar den ~13,2V o vid 3000rpm ca 13,5V och normal laddspänning ska ligga på ungefär 14V.
Min fråga är om någon på detta forum har bytt regulator på sin x40 med 120A generator och vad ni fick ge för denna?
Går det att komma åt regulatorn utan att demontera generatorn?
Har försökt leta på div reservdelssidor men det enda jag hittar är utbytesgeneratorer till 120 o 140A generatorerna.
Till min fasa såg jag ett pris på regulatorn till den på 80A.... 2400:- :shock:
Vadisen listar en regulator i reservdelskatalogen men det kan ju vara att den finns men ändå inte om ni förstår.