Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har en volvo v40 1,8 årsmodell 97.
Mina problem är att motorn blir kraftlös orkar inte ens upp för en normal backe. :( Strålkastare pulserar likaså instrumentpanelen,mätare(varv,hastighet och temperatur) och fläkten. Kallstartpumpen lät som ett "jetplan" förut men låter knappt inte alls nu. När jag ska köra i början så när jag gasar så jojogasar bilen sig, liksom att gasen inte tar, sen tar den, sen tar den inte osv. Allt detta inträffar när bilen är kall.
Jag har bytt: batteri,bensinfilter,olja,oljefilter,luftfilter,vattenpump,kamrem,fläktrem. Allt utom tändstift,tändkablar som ser nya ut. Prolemen började i höstas tillsammans med min huvudvärk :-O)

Följande felkoder fick vi ut från datan:

Felkoder:
CI-115
Fuel level sensor faulty signal

CI-123
Engine colant temperatur ECT sensor signal too high

ABS-443
pump motor
Elektrical or mechanical fault

Själv så är jag inget geni vad gäller bilar. Vill bara att bilen ska kunna gå att köra normalt och ta mig från punkt a till punkt b och om så önskas även till punkt c osv. Just nu kommer jag knappt upp för backen och blir omkörd av både cyklar och rullatorer :lol: eller nåt.
Om det är någon som kan hjälpa mig och få rättsida på min v40 så snälla hjälp mig.

Ha det gott!

Att tex läcker avgaser

Missljud vid start stopp

Har fått ett missljud som uppstår n&au[…]

Återigen stort tack! Om jag då &aum[…]

Jag har en Volvo V50 2005 2,4 och informationsdis[…]