Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kusdhg
Hejsan allihopa!
Är ny här på forumet och tänkte kolla om någon vet vad mitt problem kan vara.
Jag har en V40 2.0 t -00. När jag ger gaspådrag och släpper gasen med en gång hörs ett ljud från framvagnen som jag inte kan beskriva riktigt. Kan inte säga att det kluckar men nått liknande och det verkar som det kommer från höger sidan. Har märkt att det blivit tydligare när kylan kom. Har fått för mig att det även klånkar lite mitt under bilen vid samma procedur och även när jag använder handbromsen.
Förmodligen är det två helt olika problem och min beskrivning kanske inte är den bästa men ja tänkte kolla om det är någon som känner igen sig.

Hade bilen inne på kontroll på bilia innan besiktning (kostnadsfri) och dom hittade inget konstigt.

Tack på förhand /Martin
Användarvisningsbild
av Tomas88
Kontrollera motorfästena. Det kan ge sådana ljud.
På min bil så satt det ena motorfästet inte riktigt åtskruvat och fick då såna ljud. Skruvade bara fast det riktigt så var det tyst.
Hade nog tur. Det vanligaste är nog att man får byta.
av kusdhg
Hittade felet i det högra motorfästet. När man ger gaspådrag slår en metallbit i en annan metalldel för att gummit verkar aningen slappt. Jag kunde rubba fästet tämligen enkelt med en kofot.
Tack för snabba svar!!!
Generator laddar ej batteriet

Byt lampan i instrumenthuset så löser d[…]

Mät på batteriet samtidigt som du f&oum[…]

Polestar 5

Ser riktigt bra ut, sen är frågan om &q[…]

Du kan behöva nollställa dator minnet i […]