Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sheridan
Har en v40 som inte startar, den har stått i ca två dagar med minst -20graders kyla, behöver nu tips som kan hjälpa mig få igen den. har testat att ladda batteriet, göra rent tändstiften, och även testat med såndär start gas, allting snurrar och låter som den ska men den orkar inte starta den...

någon som har något tips ???
av Kojje
Nu är det ju inte säkert att det är kylan som är problemet men möjligt har du inte möjlighet att få in bilen i värme annars ta en kupéfläkt och placera under huven på lämpligt ställe i ett bra tag någon eller några timmar så du får någon plusgrad under huven och prova sedan.
av fraazze
Se om du kan låna ett annat batteri och testa. det kan ju vara så att kylan har bitit sönder batteriet så när du laddar det så kommer det inte tillräckligt med ström för att kunna starta
av sheridan
har testat med nytt batteri, det är ingen skillnad. kunde putta in den i garaget idag så jag har satt in en kupevärmare vid motorn, ja det kommer bensin till motorn så det verkar inte vara det som är problemet. men vi får se nu hur det går om den står inne några timmar, skall ut och prova starta den sedan ikväll :)
Användarvisningsbild
av Nightmare89
sj hade jag en inproppad i min försökte i 20 min innan den starta å då gick dne i bara 30Kmh å hade 0,5- i ladd tryck i motorn *__* men efter låtit den stå i 30 min så var allt som vanligt^^. Kan ju vara så att din har isat igen den med?
av sheridan
vette fn vad som var fel på min, jag fick nöta på startmotorn och gasen i botten i över 5 minuter sedan startade den.. körde varm den efter och nu verkar det inte vara något fel på den förutom att kylfläkten inte startar förens jag drar ur kabeln till givaren...

Lät batteriet ladda längre och hoppade i[…]

Polestar 5

Ser riktigt bra ut, sen är frågan om &q[…]

Du kan behöva nollställa dator minnet i […]

Kamremmen är "inget problem" (ä[…]