Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Krilledill
Jag har en v40 2,o t -00....Min vänstra torkare på strålkastaren har den senaste tiden stannat i ett läge rakt upp. Ibland har jag märkt att den gått ner i rätt läge - men problemet är att jag inte vet hur. För jag får nämligen inte liv i varken den högra eller den vänstra. Men tydligen rör dom på sig ibland när jag inte ser det. Finns här någon som vet när dessa torkare ska gå? Är det när man spolar framrutan eller? Jag undrar även vad det kan vara för fel....jag har kollat säkringarna och de är hela.
av Kojje
Dom går samtidigt som du spolar rutan att dom stannar där dom inte borde betyder att dom är kass dom går fortfarande men stannar som sagt inte på rätt ställe detta fel sitter i torkarmotorn och den får bytas eller så plockar du helt enkelt bort lykt torkarna snyggare utan.
av vedhuggarn
jag har som trådskaparen också problem med strålkastartorkarna. Fast jag har problem med båda. Ibland går dom och ibland inte. Torkarna fastnar i olika lägen. Ibland rätt, ibland rätt upp och ibland så att dom skymmer ljusbilden. Jag har provat att smörja upp torkarna med WD-40 men det fungerar inte. Försökte att förså mig på hur jag monterar bort motorerna med den beskrivning som länkades av föregående talare. Men förstod mig inte på ritningen. Hur gör jag? Ringde verkastaden och dom skulle ha 5000 kronor för att byta motorerna. Riktigt skamligt tycker jag. Motorerna kostar runt 700 kronor styck så verkstaden skall ha väldigt mycket för arbetet tycker jag och då är det bättre att montera bort dom. Är det något som besiktingen klankar ned på om man tar bort dom?
av vedhuggarn
Vilken tur! Jag har bara standard på bilen. Men bilen börjar på att bli lite mycket fel på tycker jag. Men den är ju trots allt 12 år...

Mät på batteriet samtidigt som du f&oum[…]

Generator laddar ej batteriet

Jag missade ditt andra meddelande medan jag skrev […]

Polestar 5

Ser riktigt bra ut, sen är frågan om &q[…]

Du kan behöva nollställa dator minnet i […]