Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har också en V40-00
Brukar ibland få höra att det finns något som kallas fas 1,5
Vad jag har förstått så har det i övergångsperioden mellan fas1 och fas2 kunnat bli lite av den ena och lite av den andra.
Men jag trodde också att om man sökte på regnumret så skulle delarna bli rätt och man inte behövde bry sig om det var fas1 eller 2.
Är bilen tillverkad 2000 månad 4 så är det en fas 1 eller en sk fas 1.5 det ser du om den 10:e symbolen i chassi nr (står på torpedväggen) är ett Y...Allt på karossen är fas 1 även om man har en fas1.5 skillnaderna syns inte ( utan är tex motor och hjulupphängning)och det är en fas 1 framskärm du skall ha tag i.
Då måste ju skroten skickat fel alt själva fört in fel info ang denna del...ellerhur! Den skärmen ser ej likadan ut som på vår som e def. den vi fått är troligen från -01 Ska ringa o höra me skroten om hur vi ska lösa detta med o skicka tillb o ang frakten! Dom har ju skickat fel hur man en vrider o vänder på det....dom har ju inte skickat 1st from -00 iallafall!
PS Tackar er alla för bra tips o råd ang min fråga! :wink:

Kojje skrev:Är bilen tillverkad 2000 månad 4 så är det en fas 1 eller en sk fas 1.5 det ser du om den 10:e symbolen i chassi nr (står på torpedväggen) är ett Y...Allt på karossen är fas 1 även om man har en fas1.5 skillnaderna syns inte ( utan är tex motor och hjulupphängning)och det är en fas 1 framskärm du skall ha tag i.
BRUTTAN skrev:Då måste ju skroten skickat fel alt själva fört in fel info ang denna del...ellerhur! Den skärmen ser ej likadan ut som på vår som e def. den vi fått är troligen från -01 Ska ringa o höra me skroten om hur vi ska lösa detta med o skicka tillb o ang frakten! Dom har ju skickat fel hur man en vrider o vänder på det....dom har ju inte skickat 1st from -00 iallafall!
PS Tackar er alla för bra tips o råd ang min fråga! :wink:

Kojje skrev:Är bilen tillverkad 2000 månad 4 så är det en fas 1 eller en sk fas 1.5 det ser du om den 10:e symbolen i chassi nr (står på torpedväggen) är ett Y...Allt på karossen är fas 1 även om man har en fas1.5 skillnaderna syns inte ( utan är tex motor och hjulupphängning)och det är en fas 1 framskärm du skall ha tag i.
Det har säkert blivit ett missförstånd då sena-00 :or var fas 2 det är årsmodell 01 på dom men dom är reggade -00 vilket blir lite fel ibland..
Generator laddar ej batteriet

Byt lampan i instrumenthuset så löser d[…]

Mät på batteriet samtidigt som du f&oum[…]

Polestar 5

Ser riktigt bra ut, sen är frågan om &q[…]

Du kan behöva nollställa dator minnet i […]