Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av juste
Jag tycker att det tar tar lång tid för motortempen att komma upp till normal. Misstänker att termostaten inte stänger helt.
Vad jag har förstått av forumet så behöver man ( förutom en ny termostat från Bilia) en torx T40. Behöver man en ny packning? eller hur är den (locket) tätad? Vad jag har förstått så är det annars inte så mycket man kan göra fel på även om man inte har gjort något byte tidigare.
Användarvisningsbild
av Fisch
Köper du en termostat på bilia så får du med en ny packning, om inte så kostar en sån kanske 5 kronor. Det är packningen som tätar mellan huset och locket. Nej, det är väldigt lätt. Se bara till att sätta termostaten åt rätt håll :wink:
av kire1111
Var lika enkelt som att sno godis från ett barn, kan jag byta kan du. Försvann 1 dl vatten ca och jag fick med en ny packning. Köpte min termostat på mekonomen 170 kr, funkar hur bra som helst. Det som var lite jobbigt var att få upp skruvarna, ha ordentliga verktyg och rostlösare 1 tips!!!!

Lät batteriet ladda längre och hoppade i[…]

Polestar 5

Ser riktigt bra ut, sen är frågan om &q[…]

Du kan behöva nollställa dator minnet i […]

Kamremmen är "inget problem" (ä[…]