Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mattias_667
Bilen har börjat gå som en tunna skit. går troligen bara på 3 cylindrar.
började med att jag skulle tvätta motorn och på något jävla vänster kom det massor med vatten ner i en av
hållen ner till tÄndstiftet o hatten. så den gordades.
Jag torkade rent detta. men Ändå går den på 3 cylindrar eller iaf riktigt illa. svarar inte direkt på gas och vill
dö ! får pumpgasa för att den ska starta. När jag tar bort kablen till luftmassemätaren (den närmast luftgiltet ) så
gör det ingen skilnad. Bilen går likadant. tog sedan bort luftfiltet och upptäkte att det var hål i denna på baksidan !
och luftmassemätarn kändes kletig. luftfilltert var rent o snyggt invändigt men med detta hål som blivit pga en skruv ca som en lillfinger går in. bilen vill dö när jag kör. Ojämn gång !

Vad fan kan det vara för fel ? (börjar hata denna bil mer och mer ! Har nydligen bytt lambasomd så jag trodde det var den !!! ) HMM! !!!!
Kanske är skit på spridarna pga oren luft ?
av Mattias_667
Det slutade med att jag hittade en spricka i ett av tändstiften jag köpt på MEKA ! har kört 4500 mil på dessa och de skulle gå minst 6 000 mil innan dessa skulle bytas så detta var felet.. Köper nog häldre delar på biltema än MEKA tror det är bättre kvalite på Biltema om ja ska vara ärlig
Smäller höger fram

Senaste nytt, på bilsemestern långt he[…]

Det kan vara lite krångligt att veta p&arin[…]

Oki , be at dom letar efter RTTI patch , det var […]

Kopplingspedal knarrar

Provat att smörja själva pedalen? Fukt e[…]